E.ON – LOND.ON
Az év sportkampánya jelölt!

E.ON – LOND.ON Olimpia 2012

Az E.ON immár nyolcadik éve, 2005 óta a Magyar Olimpiai Csapat Gyémántfokozatú Főtámogatója. Ezzel a támogatással biztosítanak hátteret minden olimpiára készülő magyar sportoló számára, hogy a nagy megmérettetés előtt és alatt a lehető legjobban teljesítsenek, amihez roppant sok energiára van szükség.

2012-ben, az olimpia évében a támogatás hangsúlyozása állt a kommunikáció középpontjában. Az olimpia értékei, mint a tiszta verseny, a kimagasló teljesítmény, a „mindennapi hősök”, a csapatszellem összhangban áll a vállalat értékeivel. Az olimpia a legnagyobb kihívást jelenti a sportolók számára. Életük legjobb teljesítményét kell ott nyújtaniuk, hiszen erre csak négyévente van lehetőségük, a sportban pedig négy év hosszú idő. Az E.ON számára is fontos a teljesítmény, hiszen hitvallásuk ez: „Azért dolgozunk, hogy a mindennapok során ugyan ilyen kimagasló teljesítményt érjünk el, munkatársaink folyamatos kimagasló teljesítménye alapozza meg ügyfeleink elégedettségét.”

A kampány célkitűzései között a következők szerepeltek:
Hitelesítse az E.ON relevanciáját, mint a Magyar Olimpiai Csapat Gyémántfokozatú Főtámogatója, a támogatás ismertségének növelése. Márkaismertség és lojalitás növelése.
Kapcsolatteremtés a márka, az olimpiai csapat és a célcsoport között.

A kampány időzítése: 2012. május 14.–június 17.

Kreatív koncepció:
A E.ON olyan olimpiai kampányt tervezett, amelyben a szerethető és ismert, valamint kevésbé ismert sportolókat mutatják be, a kulcsszó pedig a teljesítmény, amivel összekötötték az energetikát és a sportot. A teljesítmény, London és az olimpia témája lehetőséget adott arra, hogy könnyedebbre hangszereljék a kampányt. Fontosnak tartották, hogy a kampány üzenete az legyen, hogy nem számít, milyen eredménnyel zárul az olimpia, hiszen a versenyre már kijutni is nagy teljesítmény.
Ezzel a kampánnyal ugyanakkor el mertek rugaszkodni az olimpia kapcsán elvárt vagy megszokott patetikus kommunikációtól, és ehelyett a sportolók emberi oldalát mutatták be, méghozzá a feltűnő angliai szimbólumokkal, humorosan.
Például Berki Krisztián egy angol bobby igazi lován mutatta be a gyakorlatát, Mészáros Anettnek pedig az ötórai teát szolgálta fel egy kifogástalan külsejű és beszédű inas.

Nézd meg a kampány tv-szpotjait is:
E.ON Berki Krisztián tv-szpot
E.ON Jakabos - Gyurta tv-szpot
E.ON Marosi - Boczkó tv-szpot
E.ON Mészáros Anett tv-szpot

A videók lejátszásához a VLC media playert ajánljuk, letölthető innen

A kampány egyedisége:
A londoni kihívásról szóló 4 darab 25 másodperces szpotot tartalmazó reklámkampányban az E.ON Olimpiai csapatának sportoló voltak láthatóak figyelemfelkeltő, szórakoztató és szokatlan helyzetekben. A vicces, brit elemeket is tartalmazó reklámok szerethetővé, emberközelivé tették a sportolókat és ezáltal az E.ON-t is, mint a kimagasló teljesítményt értékelő főszponzort, anélkül, hogy csorbát szenvedett volna az olimpiai esemény komolysága. A londoni kihívásokat tartalmazó reklámkampány volt a LOND.ON Olimpia 2012 kampány első fázisa.

Résztvevő médiumok/felületek:
Tv-csatornák: RTL Klub, Viasat3, Film+, CoolTV, Story4, Discovery, National Geographic, Spektrum, AXN, Viasat6, Universal Channel, Comedy Central, Sport1, TV paprika, FEM3, Spektrum Home, Sport2, Life Network, Prizma, Ozone Network, Sorozat+, Reflektor, Film+2, DoQ, Fishing and Hunting

A kampány eredményei:
A legtöbbször az E.ON-t említették, mint a Magyar Olimpia Csapat szponzorát.
A túlnyomó többség a reklámkampányoknak köszönhetően hallott arról, hogy az E.ON a Magyar Olimpiai Csapat támogatója.
A többség még pozitívabban beszélt a vállalatról a kampányt követően.

A megbízó: E.ON Hungária Zrt.

Ügynökségek:
ACG HEY Reklámügynökség, Phd Hungary Kft.